pudding chia i jaglanka

Nasz sposób na.. drugie śniadanie: jaglanka i pudding chia, czyli zdrowe przekąski.

Nie macie pomysłu na drugie śniadanie lub zdrową przekąskę? Spróbujcie naszych jaglanek i puddingów chia- nie dość, że są takie smacznie to również bardzo zdrowie!

Nie daj się zakwaszeniu! Zaufaj kaszy jaglanej.

Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu, a co najbardziej istotne bardzo dobrze odkwasza organizm. Jaglana to jedyna wśród kasz, która jest zasadotwórcza. Obecna dieta większości z nas obfituje w pokarmy kwasotwórcze: pieczywo, nabiał, mięso, kawa, cukier. Zakwaszenie organizmu odbija się bardzo niekorzystnie na wielu narządach i układach. Przy kwasicy nadmiar CO2 w ośrodkowym układzie nerwowym powoduje bóle głowy, nadmierną senność, ospałość, a nawet zaburzenia świadomości. Zakwaszenie mięśni z kolei powoduje szybkie męczenie i osłabienie sprawności fizycznej. Mogą pojawić się także nieprzyjemne objawy ze strony przewodu pokarmowego – nudności, brak apetytu i bóle brzucha. Kwasica upośledza też sprawność układu immunologicznego, co zwiększa skłonność do infekcji. Jaglana to królowa kasz i prozdrowotny wulkan obfituje w witaminy z grupy B, które wzmacniają pracę jelita grubego. Zawiera lecytynę, bez której nasza pamięć może zacząć z czasem szwankować. Jagła jest bogata w substancje mineralne jak wapń, fosfor, potas i żelazo. Ponadto należy ona do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych, a przy tym dostarczających sporej dawki energii w postaci węglowodanów złożonych.

Naturalne białko oraz kwasy Omega-3 i Omega-6 dostaniesz od nas w pysznym puddingu z nasion chia.

Nasiona chia zawierają dużo łatwo przyswajalnego białka i błonnika. Znajdziemy w nich przeciwutleniacze, które walczą z wolnymi rodnikami, odpowiedzialnymi za starzenie się skóry, infekcje, zapalenie w organizmie i choroby. Mają one także dużą ilość kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 które podwyższają stężenie „dobrego” cholesterolu. Błonnik, zawarty w chia, poprawia metabolizm, zmniejsza uczucie głodu. Chia to również źródło witamin, minerałów zawiera m.in. witaminy E, B1, B3 oraz wapń, fosfor, magnez i żelazo.

#wiemcojem w Zupabarze.

Wiemy po sobie, że po zjedzeniu puddingu czy jaglanki wzrasta nam poziom energii,  samopoczucie jest jakby lepsze i aż chce się pracować:) Ilość białka i węglowodanów przyda się osobom trenującym na siłowni, czy biegaczom. Jest też jeszcze jeden bardzo duży atut- przekąski zawsze podajemy z sezonowymi owocami, które podkreślają walory smakowe tychże posiłków. Wybierajcie swoje posiłki świadomie, a zobaczycie, że będziecie czuć się wspaniale*.

*opisywane produkty są na co dzień testowane przez ekipę Zupabaru.

0 comments on “Nasz sposób na.. drugie śniadanie: jaglanka i pudding chia, czyli zdrowe przekąski.Add yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *